Dessverre har vi i dag besluttet å avlyse Norgescupstevnet i fluekasting 29-30. august i Kristiansand. Den siste tiden har vært preget av noe oppsving av koronasmitte noen steder i landet, og KJFF og NCF har sammen kommet frem til at vi avlyser stevnet neste helg.

Innenfor Helsedirektoratets smittevern-anbefalinger, kunne vi fortsatt pr. dd. ha planlagt å gjennomføre Norgescupstevnet. NCF står blant annet som arrangør for NM i casting som arrangeres denne helgen på Breivoll i Ås kommune, og dette arrangementet går som planlagt.

Grunnen til at vi likevel har valgt å avlyse stevnet i Kristiansand neste helg, er usikkerhet rundt utviklingen av koronasituasjonen og forflyttingen av mennesker geografisk som dette medfører, nå som det stadig dukker opp flere tilfeller av smitte. Planleggingen av arrangementet har på grunn av dette stått litt på vent, og det har vist seg vanskelig å få nok frivillige til å bistå arrangementet, da flere har vært bekymret for situasjonen. Det respekterer vi. I den situasjonen vi nå er i, må vi sette helse og smittevern-hensyn først, og arrangørene må føle seg komfortable med det ansvaret det er å invitere til kastearrangement. Vi ser også at tiden for å gjennomføre et fullgodt Norgescupstevne nå renner fra oss.

Vi retter derfor blikket litt lenger frem i tid, og satser på at vi kan gjennomføre Norgescupstevnet på Bråsteinsvatnet i Sandnes, søndag 13. september.

Før dette inviterer vi dessuten alle til webinar med Mathias Lilleheim tirsdag 8. september, hvor tema er kasteteknikk for sjørett- og laks lengde – påmelding og mer info om dette kommer om kort tid – vi håper dette kan fungere som en oppladning til stevnet i Sandnes, og som noe å se frem til, nå som vi avlyser stevnet neste helg. Vi ber om forståelse for avgjørelsen.