I forbindelse med Norgescupen i fluekasting i Tromsø 12 september – inviterer Tromsø CFF og NCF til sjøørrettur i Løkta i Balsfjord, lørdag 11. september.

Vi anbefaler alle som skal delta på andre runde i årets Norgescup, også å bli med på denne felles fisketur. Det blir en unik mulighet til å besøke det mest populære stedet å fiske sjøørret i nærheten av Tromsø – vi har med kjentfolk fra TCFF som guider, og har vi reservert felles lunsj og middag på Tomasjord Gård, som vi vil ha som base for dagen.

Les mer om Tomasjord Gård i Balsfjord her.

Husk at du som medlem i kasteklubb i NCF har gunstig reisestøtteordning, og støtte til overnatting i Tromsø – se mer her.

Av utstyr bør deltakerne ha med seg vadere og sko, sjøørretstang #6-#8, snelle, snøre og fortom. Av fluer; eksempelvis pattegriser, lopper og kobberbassen. Gi beskjed om du trenger å låne noe utsyr.

Du melder deg på ved å sende en e-post til gs@castingforbundet.no – det blir felles avreise fra Tromsø lørdag kl. 11.00 – det tar ca. 45 min til Løkta – hvor vi starter med felles lunsj – før vi starter fisket. Senere på dagen blir det felles middag. Deltakerne betaler en egenandel på kr 250,-, dette inkluderer transport t/r, lunsj og middag.

Detaljer rundt avreise og turgjennomføring, sendes påmeldte deltakere nærmere gjennomføring.

Husk også å melde deg på Norgescupen i fluekasting søndag 12. september, som arrangeres på Rundevannet – påmelding til stevnet gjør du her.

Bildet: TCFF leder, Kristian Grythe – i Balsfjord med sjøørret – Bli med lørdag 11. september! Foto: Rolf-Egil Håvoll.

Vi gleder oss – håper å se så mange som mulig av dere om to uker i Tromsø!