Sommeren er over oss, men straks over ferien har vi mye å glede oss til! Norges Castingforbund vil bidra til at norsk idrett får en skikkelig gjenåpning – nå vil vi ha så mange som mulig med på høstens aktiviteter! Vi satser på en mer koronafri høst, med mange stevner og mye god kasting! Hold av følgende datoer for høsten:

CASTING

• Norgesmesterskapet i casting arrangeres 21.-22. august på Breivoll Gård i Ås. Se invitasjon og meld deg på gjerne på nå – her.
  • Verdensmesterskapet arrangeres i Budapest 1.-5. september, og Veteran-VM arrangeres i Bad Krauznach 15.-19. september. Les om den norske troppen her.
  • Søndag 17. oktober arrangeres det nasjonalt stevne i regi av Lillehammer Sportsfiskerforening på Lillehammer. Hold av datoen!

FLUEKASTING

• Norgescupen i fluekasting vil i høst bestå av 3 stevner; i Sandnes 28.-29. august; i Tromsø 11.-12. september; og hvor vi avslutter med Norgesmesterskapet på Holmendammen i Oslo 2.-3. oktober. Hold av datoene! Merk at arrangørene i Sandnes (Sandnes Flycasting) og Tromsø (Tromsø Casting og Fluefiskeforening) har store planer for sine stevner – og vil invitere alle deltakerne på fisketur lørdag, og kastestevne søndag. Her er det bare å glede seg – mer informasjon om dette kommer over sommeren.
  • For speykasterne, åpner vi med nasjonalt stevne 4.-5. september (planlagt på Burudvann i Bærum – denne er ikke bekreftet).
  • Norgesmesterskapet i spey arrangeres, som i fjor, på Attjern i Hemsedal 25.-26. september.
  • 5#Cupen håper vi kan gjennomføres med to stevner før nyttår – som tradisjonen tro – med ett stevne i november og ett i desember.

La oss håpe at vi kan få en skikkelig gjenåpning – nå etter nok en vinter og vår med korona!

Forbundskontoret tar ferie frem til 6. august – vi ønsker alle våre medlemmer en riktig god sommer – skitt fiske og god kasting! Vi ses over sommeren!

Foto: Emma Sukalic, Lucky View