Castinggruppa i Lillehammer Sportsfiskerforening inviterer til nasjonalt castingstevne på Lillehammer søndag 13.10.2019.

For kastere fra Lillehammer Sportsfiskerforening inngår stevnet som klubbmesterskap i øvelsene 1-4. Arrangementet vil foregå på grasslettene på friluftsområdet sør for Strandtorget (følg Strandpromenden forbi Strandtorget fram til P-plass for friluftsområdet, se vedlagte invitasjon med kartutsnitt).

Øvelsesprogram: Flue presisjon, flue enhånds lengde, flue tohånds lengde, haspel Arenberg, haspel presisjon, rulle presisjon. Det er i utgangspunktet en klasse: herrer. Dersom det skulle være minst tre deltagere i annen klasse (junior, damer eller veteran) vil det opprettes egne klasser. Ettersom det er få castingsstevner i Norden, inviteres også utenlandske kastere til stevnet.

I det nasjonale stevnet deles det ut premier til de tre beste i hver øvelse ved minst fem deltagere, og en premie ved tre deltagere. Ut over dette deles det ut premier til sammenlagtvinnere i følgende kombinasjoner: flueøvelsene (1, 2 og 6), haspeløvelsene (3 og 4), presisjonsøvelsene (1, 3, 4 og 9), samt alle øvelser (1-4, 6 og 8). I Klubbmesterskapet kåres vinner i de ulike øvelsene.

Stevnestart kl. 10.00. Det tas sikte på følgende rekkefølge av øvelser: flue presisjon, haspel Arenberg, haspel presisjon, rulle presisjon, flue enhånds lengde, flue tohånds lengde. Rekkefølge av øvelser kan endres ut fra værforhold og værmelding, slik at en søker å oppnå lite vind i presisjonsøvelsene og stabil medvind i lengdeøvelsene. Det kan være aktuelt å gjennomføre to øvelser parallelt.

Startkontingent: kr. 100,- for alle øvelser for senior (herrer, damer) og veteran, kr. 50,- for junior.

Påmelding skjer til Trond Knapp Haraldsen, e-post: trond.haraldsen@nibio.no, tlf. 980 34276 (p)/928 04196 (j). For utenlandske deltagere ønskes påmelding innen mandag 7.10.2019, mens for norske deltagere kan en også melde seg på fram til stevnestart.

Se invitasjon, inkludert kartutsnitt Nasjonalt stevne i casting Lillehammer 2019