Da er nok en suksess gjennomført ved NM i Fluekasting, som ble arrangert på Bråsteinvatnet utenfor Sandnes. Alt gikk greit og fint. Stein Grønberg imponerte med en ny rekord på 74 poeng i Ørret presisjon, mens Mikael Blomberg imponerte med gull i alle de fire første øvelsene, og vant dermed også Allround. Fem strake gull, og det er utrolig bra.Skulle neste tro han stod der alene, men det gjør han ihvetrfall ikke. Norge er regnet som en av verdens beste fluekastenasjoner, om ikke den beste. Konkurransen er utrolig hard, og det gjør prestasjonen enda bedre. Christine kastet bra i Ørretlengde, og kom med i kampen om Kongepokal. Det ble en finaleplass i så måte. Bra gjort. Gard Thompson gjorde rent bord i juniorklassen, og viste også en god sportsånd, da han kom til meg og spurte om ikke jeg kunne endre på startlisten, så Per Kristian Eiane kunne få bruke hans stang i en lengdeøvelse, da han kastet lengre med den. Dette ordnet vi selvsagt. Det viser jo hvilket miljø vi har i kastesporten, og det setter vi pris på. Speykasterne var også med på NM, så det var hard konkurranse i alle øvelser. Eirik Hernes Larsen vant begge speyøvelsene, med gode kontrollerte kast. Anita vant begge speyøvelser i dameklassen. Vi var også så heldige å få besøk av Idrettspresident Tom Tvedt, som overrakte Kongepokalen til Mikael Blomberg. Det gjorde jo at både Idrettspressident Tom Tvedt og varaordfører i Sandnes Pål Morten Borgli også gjerne ville prøve fluekasting. Som bildet viser, så skjedde dette. Kanskje har vi noen fremtidige rekrutter her. Resultatene ble jo også gode, da det var litt vind til tider, selv noen ganger motvind. Regnet hindret oss litt, men været styrer vi ikke, så det var bare å stå på. Det ble det også gjort. En fantastisk gjeng med dommere, banemannskap og kioskpersonell, skapte en flott og god stemning rundt arrangementet. En stor takk til Sandnes Flycasting, for et godt gjennomført NM. Tusen takk!