I morgen lanseres fiskeappen FiskHer, hvor kjente sportsfiskere som blant andre Asgeir Alvestad, Tommy Egra og Jeanett Brudeseth Bersås har vært med på å kartlegge 30.000 fiskeplasser langs hele norskekysten. Alle som har lyst å se resultatet av arbeidet, og begynne å bruke appen, kan laste ned fiskeguiden til sin mobil i morgen.

Det koster ingenting å laste ned FiskHer, og du kan bruke appen så mye du vil, uten å betale noe som helst. Da får du tilgang på tusenvis av gode områder for å fiske, og den vil vise deg veien til sju av de vanligste artene i sjøen. I en betalingsløsning vil du få tilgang til enda flere fiskearter, og større tilgang til den unike fiskegjenkjenningsfunksjonen som er utviklet.

I appen har utviklerne koblet kunnskap og erfaring til kart, og kunstig intelligens er utviklet for å kunne gjenkjenne fisk. Appen vil helt sikkert bli et spennende supplement for alle sportsfiskere i våre klubber, og ikke minst i rekrutteringssammenheng. Vi håper at appen vil åpne opp for fiskeglede for enda flere, og gjerne på veien inn i våre klubber.

Les mer om FiskHer på deres hjemmeside her, eller på Facebook her. Der finner du også instruksjon til hvordan du laster ned appen.

Norges Castingforbund arrangerer mandag 8. juni et webinar, hvor vi får besøk av gründer Trond Are Gjone som vil fortelle oss mer om FiskHer, samtidig som vi lanserer vårt stevneprogram for høsten. MELD DEG PÅ HER.

Foto: FiskHer