Harald Økern Jensen, Åge Larsen og Trond Knapp Haraldsen fikk en god økt med presisjonsøvelser i casting og lengdekasting både med casting- og fluekastestenger på Bjørnebekk lørdag 21. mai.

Teknikken kom seg i løpet av økta og alle tre kasterne fikk det til å smelle i metallplata i haspel Arenberg en rekke ganger. Harald og Trond konkurrerte også seg imellom i haspel Arenberg og haspel presisjon og oppnådde overraskende gode resultater. Harald klarte 92 poeng i haspel Arenberg, mens Trond halte i land 86 poeng etter å ha avgitt seks poeng på vippekastet. Harald avsluttet med sterke 75 poeng i haspel presisjon, mens Trond måtte nøye seg med 55 poeng.

Bjørnebekk treningsfelt er så stort at det var plass nok når Ås IL fotballs G 2009 lag kom for å trene uten av vi trengte å flytte noen av banene vi hadde lagt ut. Dermed kunne fotball- og castingtrening foregå side om side. Det blir nok anledning til flere treningssamlinger på Bjørnebekk senere i sesongen

Bildet: Åge Larsen og Harald Økern Jensen fikk mange gode presisjonsrunder med haspelutstyr på Bjørnebekk.

Tekst og foto: Trond Knapp Haraldsen