Castinggruppa i Lillehammer Sportsfiskerforening inviterer til nasjonalt castingstevne på Lillehammer søndag 16.10.2022. Stevnet er også åpent for deltagere fra øvrige nordiske land. For kastere fra Lillehammer Sportsfiskerforening inngår stevnet som klubbmesterskap i øvelsene 1-4.

SE HELE INVITASJONEN HER

Øvelsesprogram: Flue presisjon, flue enhånds lengde, flue tohånds lengde, haspel Arenberg, haspel presisjon, rulle presisjon.

I det nasjonale stevnet deles det ut premier til de tre beste i hver øvelse ved minst fem deltagere, og en premie ved tre deltagere. Ut over dette deles det ut premier til sammenlagtvinnere i følgende kombinasjoner: flueøvelsene (1, 2 og 6), haspeløvelsene (3 og 4), presisjonsøvelsene (1, 3, 4 og 8), samt alle øvelser (1-4, 6 og 8). I Klubbmesterskapet kåres vinner i de ulike øvelsene, som deles ut på eget arrangement vinter/vår 2023. Det gjennomføres trening på Strandpromenaden lørdag 15.10.2022 fra kl. 11.00.

Stevnestart kl. 10.00. Det tas sikte på følgende rekkefølge av øvelser: flue presisjon, haspel Arenberg, haspel presisjon, rulle presisjon, flue enhånds lengde, flue tohånds lengde. Rekkefølge av øvelser kan endres ut fra værforhold og værmelding, slik at en søker å oppnå lite vind i presisjonsøvelsene og stabil medvind i lengdeøvelsene. Det kan være aktuelt å gjennomføre to øvelser parallelt.

Startkontingent: kr. 30,- pr øvelse (kr. 180 for alle øvelser)

Påmelding skjer til Trond Knapp Haraldsen, e-post: trond.haraldsen@nibio.no, tlf. 980 34276 (p)/928 04196 (j). Påmelding må skje innen onsdag 12.10.2022. Ut fra deltagelse på castingstevner tidligere i år, vil deltagerantallet trolig bli lavere enn 10.