Kombinert med avslutningen av årets 5#Cup, og NM innendørs i Ekeberghallen 1. mars, arrangerer vi landslagssamling for alle våre kastere lørdag 29. februar. Samlingen er myntet spesielt på de som i løpet av 2020 skal representere Norge i landslagssammenheng i fluekasting og casting, men er åpen for alle våre medlemmer som ønsker å la seg inspirere. Vi anbefaler alle å komme!

Samlingen åpner lørdag 29. februar kl. 12.00, og gjennomføres på Idrettens hus, Ullevål stadion. Vi kommer til å presentere årets internasjonale terminliste, siste nytt om VM i fluekasting – uttakskriterier og uttaksfrister. Og ikke minst, får vi besøk av en rekke spennende foredragsholdere. Samlingen vil vare til ca. kl. 18, og er gratis for alle våre medlemmer. Programmet for samlingen vil bli presentert i ukene fremover.

Vi har herved gleden av å presentere første foredragsholder:

Frank Abrahamsen – Frank er i dag ansatt på Norges Idrettshøgskole, som seksjonsleder for coaching og psykologi. Abrahamsen tok sin dr. grad i 2007 på temaet prestasjonsangst i toppidrett. Har jobbet mye med anvendt idrettspsykologi, blant annet deltatt i fire OL og fire Paralympiske leker. Har jobbet med landslagsutøvere fra de fleste idretter. Interesse er; hvordan skape gode miljøer for prestasjon, utvikling og trivsel på alle nivåer, anvendt og forskningsmessig.

Vi har bedt Frank om å holde et foredrag for oss om “Motivasjon, konsentrasjon og fokus”. Både i treningssammenheng og i konkurranser er det mange mentale forhold som spiller inn, og påvirker utførelsen av et godt kast. Frank bruker eksempler fra mange idretter, og vil vise oss hvordan små detaljer kan utgjøre store forskjeller for den som vil prestere bedre.

Foto og biografi hentet fra www.nih.no.