Vi håper det står bra til hos alle våre medlemmer, at alle er friske og ved godt mot. Vi håper at vi snart kan komme igang igjen med våre aktiviteter, men det er svært viktig at vi alle nå er lojale til aktivitetsforbudet. Akkurat nå må vi alle bidra til å minske smittefaren. Norges Castingforbund følger situasjonen nøye, og følger de rådene vi får fra myndighetene og i fra NIF. Her følger relevant informasjon for våre klubber:

Alle våre medlemslag skal i går ha mottatt et nyhetsbrev fra Norges Idrettsforbund hvor dere er bedt om å rapportere om de økonomiske konsekvenser deres klubb har som følge av koronasituasjonen. Formålet med denne rapporteringen er å skaffe norsk idrett en god og oppdatert oversikt over idrettslige og økonomiske konsekvenser Covid-19 har påført idretten. Det er viktig for oss i Castingforbundet at dere gjør rapporteringen om dere har hatt økonomiske tap som følge av situasjonen vi er i. Merk også, som det fremgår av informasjonen til NIF, at rapporteringen er kun en kartlegging av de samlede økonomiske konsekvensene, og ikke en tilbakebetalingsløsning. Les mer om rapporteringen her.

Vi oppfordrer også alle våre lag som har spørsmål til situasjonen vi er i, om å bruke NIFs informasjonsside om “idretten og koronaviruset”. Se her. Les også mer om aktivitetsforbundet i norsk idrett her.

Siste nytt fra ICSF, er at alle internasjonale casstingarrangementer frem til og med andre runde i World Cup i casting 04.05 i Tokyo nå er avlyst. Vår egen Norgescup i fluekasting, hvor åpningsstevnet er satt til helgen 25.-26. april, skal vi komme tilbake til snart. Med stor sannsynlighet blir det endring her. Vi kommer tilbake med informasjon om dette.

Har dere spørsmål – ta gjerne kontakt med generalsekretær Marius H. Johannessen, gs@castingforbundet, tlf: 91388617