Denne våren ble alt annet enn forventet, og som kjent vil det ikke arrangeres internasjonale konkurranser i 2020, da ICSF har utsatt alle internasjonale stevner til 2021.  Vi håper imidlertid på en aktiv høst, med mange nasjonale stevner på programmet. På NCFs webinar forrige uke, ble blant annet stevneprogrammet for høsten lansert.

Norgesmesterskapene gjennomføres 22.-23.08 (casting), 19.-20.09 (spey) og 26.-27.09 (fluekasting). Kongepokalen i fluekasting deles i år ut til vinner av Sammenlagt (ørret presisjon, ørret-, sjøørret- og laks lengde). Øvelseskombinasjon for Kongepokalen i casting er ikke behandlet.

Vi gjennomfører fire Norgescup-stevner i fluekasting med to ukers intervaller fra slutten av august til midt i oktober. Når det gjelder speystevner, så håper vi å kunne invitere til to nasjonale stevner, i tillegg til NM, i løpet av høsten. I casting har vi foreløpig kun NM på terminlisten.

Søndag 1. november vil vi invitere til åpen landslagssamling i Ekeberghallen i Oslo, før 5#Cupen åpner vintersesongen.

Fullstendig aktivitetsprogram for høsten 2020:

• Onsdag 12. august – NCF Forbundsting 2020 (gjennomføres digitalt). Se invitasjon her.
  • Helgen 15.-16. august – Nasjonalt spey-stevne på Rjukan (Ikke bekreftet)
  • Helgen 22.-23. august – NM casting, Breivoll, Ås. Arr: NCF
  • Helgen 29.-30. august – 1. runde NC fluekasting, Vennesla. Arr: KJFF
  • Søndag 13. september – 2. runde NC fluekasting, Bråsteinsvatnet, Sandnes. Arr: SFC
  • Helgen 19.-20. september – NM spey, Buruvann*, Bærum. Arr: NCF
  • Helgen 26.-27. september – 3. runde og NM fluekasting, Holmendammen, Oslo. Arr: OS/NCF
  • Helgen 10.-11. oktober – 4. runde NC fluekasting (+spey?), Tønsberg. Arr: TFFK
  • Søndag 1. november – Nettverkssamling kvinnelige ledere / Åpen landslagssamling Ekeberghallen, Oslo
  • TBA november – 1. runde 5#Cupen, Sandnes. Arr: SCF
  • TBA desember – 2. runde 5#Cupen, Kristiansand. Arr: KJFF

*Vi gjør oppmerksom på at vi har søkt, men ikke mottatt bekreftet tillatelse på bruk av Buruvann 19.-20. september.

Takk til alle klubber som har påtatt seg arrangøransvar!

Vi gleder oss til høstsesongen!

Spørsmål kan rettes til Marius H. Johannessen – gs@castingforbundet.no / tlf: 91388617

Fullstendig terminliste for hele 2020 finner du her.

Illustrasjonsfoto av Christopher Martinsen