Rjukan & Tinn FFK arrangerte i helgen den 3. runden i årets 5#Cup. Her følger bilder og resultater fra helgens stevne.

Vestfold og Telemark opphørte som felles fylke ved årsskifte, men på dette stevnet ble medaljene fordelt brodelig mellom kastere fra Telemark og Vestfold (med noen unntak); La oss ta Telemarkingene først; Bjørn Knutslid, GS, vant ørret lengde og sølv sammenlagt, mens klubbkamerat Terje Christensen slo til med bronse både på presisjonsøvelsen og sammenlagt. Rjukan & Tinn FFK, med Kristin Andersen og Marita Mårdalen sikret sølv og bronse i alle tre øvelser på damesiden, i tillegg til finfin bronse til Johnny Mårdalen i herreklassen. Så var det Vestfoldingene – Linda Brattekværne med hattrick (!) og tre gull i dameklassen! I presisjonsøvelsen slo Linda til med konkurransens nest beste poeng sum (uavhengig av klasse) – 59 poeng. Kun Steinar var bedre med 64 poeng. Og da har vi allerede røpet at Steinar Røstad var den andre Vestfolding på premielisten – to gull – i ørret presisjon og sammenlagt!

Ellers var det Andreas Skomedal som forsvarte KJFF denne søndagen – Andreas hentet alle juniorgullmedaljene til Kristiansand. Tom A. Robertsen imponerte i presisjonsøvelsen, og tok med sølvmedaljen til Sandnes, mens Nils Øyvind Mæhle, Oslo Sportsfiskere, vant sølvmedaljen i lengdeøvelsen.

Hele 12 frivillige medlemmer sto bak arrangementet som høstet mange positive tilbakemeldinger fra de tilreisende kasterne. Arrangørene vartet også opp med flotte stevneplanketter som premie til sammenlagtvinnerne.

Andreas Skomedal med den flotte steneplanketten, som bevis på sammenlagtseieren i juniorklassen.

Seierspallen for herrer i ørret presisjon; Steinar Røstad, gull, Tom A. Robertsen, sølv, og Terje Christensen, bronse.

På hjemmebane; Karl Bråthen.

Nils Øyvind Mæhle, Oslo Sportsfiskere.

Marita Mårdalen kaster presisjon.

Johnny Mårdalen i lengdeøvelsen.

Gari O. Aikio, Grenland Sportsfiskere.

Linda Brattekværne, Nasjonal Kasteklubb.

Steinar Røstad, Nasjonal Kasteklubb

Andreas Skomedal, KJFF.

Linda Brattekværne vant begge av helgens øvelser, og følgelig sammenlagtvinner på damesiden. Sølv til Kristin A. Andersen og bronse til Marita Mårdalen.

I ørret lengde vant Bjørn Knutslid, foran Nils Øyvind Mæhle, og R&TFFKs Johnny Mårdalen.

Sammenlagt for herrer; gull til Steinar Røstad, foran Bjørn Knutslid og Terje Christensen.

Se resultatene fra stevnet HER.

Se oppdatert ranking i fluekasting pr. 22.01.24 HER.

Gratulerer til alle vinnere og deltakere, og takk til alle frivillige, dommere og arrangørklubb!

Foto: Terje Christiansen og Tom Robertsen – tusen takk!