Det er høst, og vi ser at stadig flere av våre foreninger benytter tiden til å vise seg frem for barn og unge. I Skien deltok Grenland Sportsfiskere på Barnas Idrettsdag i høstferien. Der fikk de prøve både haspel arenberg og flue presisjon.

Barnas Idrettsdag var en aktivitetsdag i samarbeid med idrettslag, frivillige og ideelle organisasjoner i Skien. Her fikk barna (elever som går på Barneskolen 1.-7. klasse) prøve åtte ulike idretter. Grenland Sportsfiskere stilte med fire medhjelpere denne dagen – og det ble kastet “Haspel Arenberg” og “Flue presisjon”. Terje Christiansen forteller at det ikke var noen konkurransen, men en kort innføring om hva kasting er, og barna fikk prøve seg på haspel arenberg og flue presisjon. Vi viste barna at vi er sportsfiskere, ved å ta med noen fluer – “å, er de ekte” spurte noen av barna. Da vi viste et “skrytebilde” av en stor laks, tatt i Norsjø, skulle hvertfall ikke et av barna bade der mer… Men kasting, det syntes de var gøy!

Flott initiativ av Grenland Sportsfiskere som stilte med instruktører på Barnas Idrettsdag i høstferien!

Foto: Per Ø. Arnesen / Terje Christiansen