Hele 31 kastere åpnet årets Norgescup i fluekasting denne helgen. KJFF inviterte oss alle til Vennesla, som valgte å innlede sesongen med en god dose vind, her var det medvind og motvind nok til alle. Bildene viser at det fant sted både glede, opplevelser og spenning – noe som lover godt for fortsettelsen – vi erklærer herved kastesesongen å være igang!

Deltakere og dommere fra åpningsstevnet i Vennesla.

Se alle helgens resultatene HER.

Kjetil Bertelsen tok første stikk – gull i Ørret presisjon.

Kristin A. Andersen her med bronse for 5#Cupen sammenlagt i ørret presisjon, i Vennesla ble det bronse i Sjøørret lengde for Kristin.

Bjørn Knutslid, GS, åpnet sesongen med sølv i ørret lengde, og bronse i sjøørret lengde.

Se oppdatert ranking oppdatert etter første runde i årets Norgescup her.

Kirsten Lurås hentet sølv både i Ørret lengde og Sammenlagt på årets 5#Cup – gratulerer, Kirsten!

Steinar Røstad er tilbake – avsluttet med gull i laks – her fra ørret presisjon ble det fjerde plass i vindfulle forhold.

Ove Lunstad, TFFK, debuterte i helgen som styremedlem i NCF – vi registrerte jevn og god kasting!

Vidar Sæløen med Olea og Mina, denne gang i støtteapparat-roller.

Det var gledelig å ha Tor-Erik tilbake på brygga! Tor delte seierene i veteranklassen med Trond Nøkleberg. Tor-Erik hentet ørret- og sjøørret seieren.

Johnny Mårdalen – åpnet sesongen i ørret lengde – spisser formen inn mot nasjonalt spey-stevne om to uker!

De gamle er eldst enn så lenge – men vi tipper at Andreas slår Lars i tohånds før sesongen er over! I fars fotspor, og i matchene crocks!

Jan Vidar tok seg til finalen i de to øvelsene som er kombinasjonen for årets Kongepokal – tilfeldig?

Gari O. Aikio hadde sin beste plassering i laks lengde i åpningen, her fra ørret-øvelsen.

To hederskarer! Han til venstre med bronse i ørret presisjon, og han til høyre med gull i hederstegn. Tom Robertsen og Kristoffer Olstad slapper av i solen. Velfortjent!

To av stevnets helter – dommerne fikk kjørt seg – konstant roing for å få registrert alle poeng og lengder. Gunnar Thompson på brygga fikk stolen blåst på sjøen to (!) ganger. Vi takker for flott innsats av dommerstanden til KJFF!

Stevnegeneral Per Grønberg til høyre, President Terje Slydahl med assistent Andreas Skomedal kontrollerer resultatene.

Duell mellom Kristin A. Andersen og Christine Josephsen i ørret lengde. Christine med ett gull (ørret presisjon) og to sølv (ørret- og sjøørret lengde) på stevnet.

Endelig i gang igjen – vi ses på Holmendammen på NM om én måned!

Stor takk til KJFF for et flott arrangement!

Stor takk også til Terje Christiansen for flotte bilder!