En av våre største fluekastere har gått bort.
I dag må jeg innrømme at jeg gråt mine modige tårer. Tor Gjersøes kone og hans barn var nettopp inne for å fortelle at Tor døde på lørdag.
Han levde til siste dag, og planla dagene fremover.
Tor var en sterk konkurransemann, og i kastemiljøet startet han som dommer på første VM på Fagernes. Han begynte deretter som kaster, og viste raskt at dette var noe som lå for ham. Som lengdekaster ble han tidlig lagt merke til, og hans særegne stil var vanskelig å kopiere. Som dere vet så sanket han utallige medaljer, og også et VM gull.
Til tross for at sykdommen hadde satt seg, stilte Tor på sist VM i Fluekasting på Gaustablikk i 2022, og klarte faktisk å vinne en bronse i ørret lengde, helt fantastisk.
Tor var i tillegg en dyktig fluefisker, og brukte mye av sin fritid i elva. Utallige laks ble landet i Sørlandselvene, og mange helger ble tilbragt på hytta i Åseral der han fikk dyrket friluftsliv og brukt naturen som han var så glad i.
Tor var glad i sine nærmeste, og mange gode ord fikk vi høre om dem.
Du vil bli savnet på trening og konkurranser Tor, og kastetipsene jeg fikk av deg skal jeg huske.
Vi lyser fred over Tors minne.

For Kristiansand casting
Stein Grønberg

Det er med stor sorg vi mottok dette triste budskapet om at en felles idrettsvenn er gått bort.
Tor Erik har vært aktiv og engasjert i miljøet vårt i mange år.
Enormt dyktig har han vært og deltatt i stevner fra nord til sør.
Tor Erik vil bli savnet.
Tor har sittet i Forbundsstyret til Norges Castingforbund 2013 til 2017 og har vært veldig engasjert i idretten vår.
Vi vil med dette få kondolere til familien hans.

Terje Slydahl
President