Norges Castingforbunds forbundsting ble gjennomført denne helgen. Terje Slydahl ble gjenvalgt som president, styret varslet fortsatt (og større) fokus på rekrutterings- og utviklingsarbeid, og hederstegn ble fortjent delt ut til våre fremste ildsjeler.

Anita Strand, Kristoffer Olstad (på teams), Trond K. Haraldsen, Jan Richard Olsen og Nils Øyvind Mæhle (bildet) er kjente fjes for de fleste, men arbeidet de har lagt ned for norsk casting, har nok påvirket enda flere. Om vi skal måles på vår visjon om Kasteglede for alle!, så har disse fem bidratt betydelig i en årrekke, på ulike måter, men med det til felles at det har vært med en styrke som har satt spor etter seg. Derfor ble de hedret med forbundets hederstegn i helgen, til stor applaus fra tingdelegatene. Vi gratulerer!

Forbundsstyret rapporterte om et 2022 som først og fremst var preget av stevne- og mesterskapsgjennomføring; tv-sendt innendørs-NM, VM i fluekasting og Nordisk i casting som høydepunkter. Fortsatt er medlemsutviklingen en stor utfordring, som må tas på høyeste alvor (av både forbund og alle medlemsklubber) og som må møtes med større fokus på rekruttering- og godt utviklingsarbeid. Forbundets nye rekrutteringsprofil ble derfor presentert for tingdelegatene:

Det ble et spennende presidentvalg. Stig Kaspersen, Sandnes FC, var innstilt som president av valgkomiteen, men benkeforslag på Terje Slydahl, førte til en spennende avstemningsrunde, som gikk i favør Slydahl. Terje fortsetter som president inn i en ny periode, mens Kaspersen tok det sporty, og ble senere valgt som ny leder av valgkomiteen.

Vi gratulerer også Christine Josephsen, KJFF, Harald Økern Jensen, OS, og Ove Lundstad, TFFK, som nyvalgte styremedlemmer i forbundsstyret.

Protokoll fra forbundstinget vil tilgjengeliggjøres så snart denne er ferdigstilt og signert.

Vi benytter anledningen til å takke styremedlemmer som nå gikk ut av forbundsstyret; Tone C. Bråthen, Trond K. Haraldsen og Tore Tiltnes – for en flott innsats for kastesporten! Vi takker alle som har bidratt i kontrollkomiteen, valgkomiteen, hedersmerkekomiteen, og vi takker våre gode venn i NIF Idrettsstyret, Elisabeth Faret, som var med oss på Forbundstinget, også i år.

Vi applauderer også innsatsen som ble lagt ned på årets Camp Villmark – i tre dager denne helgen jobbet Marita Mårdalen, Tom Robertsen og Nils Øyvind Mæhle på Villmarksmessa for å promotere kastesporten – kasteglede for alle! ble synliggjort både på stand og med kasting i messe-dammen! Tusen takk for innsatsen!

Marita, Tom og Nils Øyvind på Camp Villmark.

Rekrutteringsprofil utarbeidet av www.tomaanensen.no.