I år, som i fjor, arrangerte FiskeJenter & Nasjonal Kasteklubbs Selje Cathrine Oftebro kastekurs med laksefiske for ungdommer på Kjerstadvaldet i Orkla. 7 ungdommer tok i år del i en lærerik og opplevelsesfylt dag!

Initiativtaker Selje Cathrine skal ha applaus for initiativet – selv takker hun alle sine samarbeidspartnere i sin oppsummering på Facebook:

I dag har jeg arrangeret ungdomsfiske på Kjerstadvaldet i Orkla i regi av Nasjonal Kasteklubb, med fantastisk hjelp i fra Tellis Katsogiannos og Svein Mosbrynd Voll! Ungdommene fikk gode instruksjoner i fra Tellis Fly Fishing som er en fantastisk dyktig kaster og læremester. Svein hjalp ungdommene masse og var en super grillmester som sørget for at vi alle fikk nok mat. Guideline hadde sponset en flott Halo snelle som en heldig vinner fikk med seg hjem. Nasjonal Kasteklubb sponset mat og drikke til alle de som møtte. Clean Coast Anglers bidro med flotte poser til søppel, klistremerker og gensere. Og Norske Lakseelver bidro med informative og flotte brosjyrer.

Dagen startet med perfekte forhold og masse flott laks som hoppet og fristet oss i elva. Etterhvert måtte vi ta en pause pga. lyn og torden. Og på slutten ble dessverre elven misfarget pga en sideelv. Men, jeg håper og tror at alle hadde en flott dag uansett.😊  Vi hadde 7 ungdommer med oss, og mange av de hadde kjørt mange timer for å få være med i dag. Det er utrolig koselig og inspirerende å se så flotte og engasjerte ungdommer! Og det er også herlig å oppleve at nesten halvparten av dagens gruppe var jenter 💃🏼🎣🙏🏻 Tusen takk til alle som bidro både som hjelpere, bidragsytere og deltakere i dag!

Her er noen stemningsbilder fra kursdagen:

Foto: Selje Cathrine Oftebro