Denne helgen var spey-kasterne samlet på nytt – nå på Burudvann i Lommedalen, Bærum. Eirik H. Larsen var initiativtaker for å teste ut konkurranseformatet som brukes i Spey-O-Rama – og Nordisk Fiskeutstyr stilte med gavepremier. Det ble en vellykket spey-helg for alle som var med!

Vinnere av 15ft Spey-O-Rama-konkurransen lørdag ble Geir Hansen og Anita Strand (bildet), som begge mottok hver sin gavepremie til en verdi av 10.000,- fra Nordisk Fiskeutstyr AS.

Øyvind Strand vant veteranklassen, som han denne gangen kastet i alene – Øyvind kastet godt og fikk 179 poeng!

Geir Hansen – vinner av både 15ft spey O Rama konkurransen og 18ft søndag!

Kristian A. Grung kaster – lørdag gikk det helt til finale!

Anita Strand vant 15ft Spey-O-Rama konkurransen lørdag og 16ft konkurransen søndag.

Alle deltakerne etter 18ft spey søndag.

I denne 15ft konkurransen kastet man tre innledende runder av 6 min, før finale. I hver runde skulle det kastes fire typer kast; i tillegg til vanlig høyre og venstre spey, kastet man også høyre og venstre snake roll. I hver av de fire kasttypene fikk man kun 3 forsøk og registrerte kast i hver omgang. Beste lengde i hver kasttype (i hver omgang) summeres til én gjeldene poengsum. Under er gjeldene resultatliste for 15ft Spey-O-Rama konkurransen:

Lenger ned i saken, legger vi til en oversikt over alle kastlengder for alle kastere i alle omganger.

Premiepall herrer Spey-O-Rama konkurransen lørdag; Geir Hansen gull, Vidar Næss sølv, og Jarle Strandberg bronse.

I herreklassen må vi også utheve prestasjonen til Kristian A. Grung – som kastet seg inn i finalen(!), i sin første konkurranse i seniorklassen. Gratulerer, Kristian!

Premiepall for kvinner Spey-O-Rama konkurransen; gull til Anita Strand, sølv til Tone C. Bråthen.

Øyvind Strand vant veteranklassen både på 15ft Spey-O-Rama konkurransen lørdag og 18ft søndag.

Burudvann denne helgen! Foto: Andre Foss

Initiativtaker for Spey-O-Rama stevnet – Eirik H. Larsen og veteran Øyvind Strand.

Elias Fåkvam deltok på sitt første stevne – og viste seg å være en meget god kaster – 7. plass på Spey O Rama konkurransen var nesten finale i første forsøk! Gratulerer!

Alle registrerte kastlengder for alle kastere i innledningsrundene kan ses i følgende oversikt:

Alle kastlengder for alle kastere i finalen:

Se søndagens 18ft resultater under.

Vi takker Nordisk Fiskeutstyr for flotte gavepremier! – besøk butikken ved å klikke på linken:

16/18ft konkurransen søndag:

Søndag ble det gjennomført ordinær 16/18ft konkurranse som også var rankingstevne.

Premiepallen for herrer; gull Geir Hansen, sølv Eirik H. Larsen og bronse Jarle Strandberg.

Pallen for damer; gull Anita Strand, sølv Tone C. Bråthen og bronse Kristin A. Andersen.

The One and Only i veteranklassen; Øyvind Strand!

Resultater fra søndagens 18ft spey konkurranse:

Vi takker Eirik H. Larsen for flott initiativ til å prøve ut en ny konkurranseform for spey! Dette var gøy! Vi opplevde at var god stemning for dette blant deltakerne – og håper vi kan gjøre dette igjen også neste år! Både Eirik og vi i NCF vil takke for stor deltakelse – stevnet ble tross alt gjennomført kun to uker etter NM – likevel hadde vi 17 deltakere fra 7 ulike klubber med på Burudvann! Tusen takk og gratulerer til dere alle!

Vi takker også medhjelpere og banebyggere. Med seg fra Oslo Sportsfiskere hadde Eirik, Harald Ø. Jensen og Glenn Jacobsen som bygget baner fredag, og hjalp til med dømming etc. underveis. Tom Robertsen, styrte stevnet og resultatene, hadde med seg dommerteam fra Sandnes; Bjørn Harald Lyngstad, Erling Kjørkleiv og Stig Kaspersen – tusen takk til dere!

Erling, Tom, Stig og Bjørn – takk til Sandnes Flycasting!

Foto: Tom Robertsen /Tekst: Marius H. Johannessen