Geir Granli fra Oslo Sportsfiskere var “vår” mann på Masters-VM i sportsfiske, hvor han deltok sammen med Pia Clarholm fra Asker JFF.

Tsjekkia, som er en stor sportsfisker nasjon med nærmere 250.000 registrerte sportsfiskere, dominerer i sportsfiske, som de gjør det i casting. Det har helt sikkert en sammenheng! Det var i perioden 5.-10. oktober man arrangerte de 6. FIPS-Mouche World Masters Fly Fishing Championships i områdene rundt byen Zábreh. Det skulle fiskes i tre elver og i en innsjø. Her er det som kjent om å gjøre å få flest og størst fisk over to konkurransedager på de fire lokasjonene. Det stilles selvsagt store krav til fiskeferdigheter, men det må også kastes godt.

I dette VM møttes fiskere fra 14 nasjoner – Norge stilte med Geir og Pia. Geir var nok litt uheldig med strekket han fikk tildelt, og lykkes ikke helt på resultatlistene, men til gjengjeld leverte Pia Clarholm en kjempeprestasjon og endte tilslutt på en sterk 10. plass. Vi gratulerer! Les mer om Masters-VM i fluefiske på arrangementets nettside her.

Og, Pia – vi vil gjerne ha tilbake på våre kastestevner! Du er velkommen!

Vi benytter samtidig anledningen til å gratulere våre venner i Norges Konkurranse Fluefiskeres Forbund – som endelig har fått det bekreftet at de står som arrangør for VM for kvinner og EM 2022 i Stor-Elvdal og Rendalen neste sommer!

Les mer om vårt samarbeid med NKFF her.

Geir Granli og Pia Clarholm representerte Norge på årets Masters-VM i fluefiske.

Foto: Geir Granli