VM i casting er over, og det gikk litt under forventet. Nå vet vi jo at marginene er små, men det hadde jo vært hyggelig å hatt de på vår side. Christine Josephsen hadde vel det beste resultat, med en 7 plass, som er en plass bak finalen. Det er jo synd, da hun faktisk hadde et kast på 47,74 meter i øvelse 2 flue lengde enhånds, som absolutt er godkjent. Harald Økern Jensen gjorde det også best i denne øvelsen, med en 14 plass og et kast på 63,23 meter. Thorgeir Gustavsen fikk en 17 plass i flue presisjon, med 95 poeng av 100. !00 av 100 ville gitt en fjerdeplass, og inn i finalen, men ikke denne gang. Varmen slo oss litt ut, med temperaturer på nesten 40 grader. Dette er vi jo ikke vant til. Presisjons banene var gode, men så var til gjengjeld lengdebanene langt under pari. Det var nærmest kortklippet viekratt på banen. Mange mistet mye kastetid fordi de måtte få løftet linen når de trakk snøret inn. Det hang fast over alt. Fy til Spania og det internasjonale forbundet for å godkjenne baner av denne type. Håper lærdommen var like stor hos dem, som hos oss kastere. Resultatene kan sees her.