Resultater

5#-Cup stevne i Troms
Da vår vante hall var opptatt måtte vi leie Skarphallen for å avvikle årets 5#-Cup.
Det ble veldig bra oppmøte til slutt. Helge Gustavsen hadde atter en gang funnet veien til Tromsø.
I tillegg hadde vi fått med noen av våre gamle kastere som har vært borte pga. sykdom.
Denne gangen startet vi med Ørret Lengde, dette for å få opp spenningen i presisjon, som kan gjøre store utslag i sammenlagt. Johnny som selv sier han er ute av form kastet hele 36,96 i Ørret Lengde, Hans Eilif kom på 2 plass med 32,66 som er noe dårligere en det som blir vist til på treninger. Kristian Grythe kom på 3 plass med 26,18.
I dameklassen var det Karoline som har tatt en pause i konkurranse kasting, men som igjen viste muskler og kastet hele 30,54. Veronika kom på 2 plass med 25,6 og til slutt var det Karina Dahl på 3 plass med respektable 19,98. Det er første gang Karina har kastet konkurranse da hun ble nytt medlem under stevnet. Sekretariatet klarte å gjøre feil slik at det var Marianne som fikk bronse. Leder i sekretariatet lover at slike ting ikke skal forekomme flere ganger. Sorteringen skal ikke være sammenlagt, men lengste og så nest lengste kast.
I veteran klassen dukket Rod opp, som egentlig er syk og skulle ikke delta selv om han var forhåndspåmeldt. Etter sterkt press stilte han allikevel opp som deltaker og kastet hele 31,26 med Helge på 2 plass med 28,79, som var en meget stor prestasjon når en tenker på at Helge nesten er nyoperert. Fantastisk innsats. Terje som stilte som listefyll kom på 3 plass med 22,91.

I Ørret Presisjon for Herrer var det igjen Johnny som la 48 poeng, med Morten på 39 og Hans Eilif på 3 plass med 38 poeng. Veldig bra til alle.
I Dameklassen var det tidligere verdensmester Karoline Ø. Olsen som la 45 poeng med Marianne og Veronika på 2 og 3 plass.
I Veteranklassen var det igjen Rod som la 33 poeng, tett fulgt av Helge med 30 poeng og Terje ble nr. 3.

En stor takk til alle som stilte opp for å få dette gjennomført. Med Kristian som hadde full kontroll med utstyret, boller og kake. Stor takk til elg jegeren Rolf-Egil som hadde bakt gulrotkake, men som stakk til Harstad. 2 nye medlemmer klarte vi også å få inn i klubben, og håper de blir lenge i foreningen.
Og ikke minst en stor takk til alle som stilte opp slik at vi ble 15 deltakere. Håper ikke noen er glemt.

Alle medaljevinnerne:

Jenter lengde: