Årest første Norgescupstevnet ble arrangert av Kristiansand Jeger- og Fiskerforening 29-30. april. Grunnet spesielle omstendigheter, manglende vann i Jegersberg, ble stevnet avholdt i Vennesla, på anlegget etablert av Vennesla Sportsfiskerforening.

Helga startet dårlig fredag med snøvær og sterk vind under utlegging av bane. Lørdag noe varmere men fremdeles sterk vind fra Nordøst. Totalt 22 kastere møtte til stevnet.
Vinden skapte store utfordringer for kasterne under presrunden. En mann/gutt behersket dette bedre enn alle andre, junior Gard Thompson. Han leverte 62 poeng i innledende under svært vanskelige forhold. Fulgte opp i finalen med 61 poeng og vant klart. Stein grønberg tok 2. plassen og Kristoffer Olstad 3. plass.
Juniorklassen ble vunnet av Gard med Sander Lomsdalen på 2. plass og Aleksander Kristoffersen på 3. plass.
Dameklassen ble vunnet av Anita Strand foran Christine Josephsen og Grethe Josephsen.
Innledende runde i Ørret lengde ble preget av sterk vind. Dessverre ble noen kastere påvirket av skiftende retning på vinden. Det ble ellers levert mange gode resultater. Junior Sander Lomsdalen kastet 38 m, ved å legge ut kastet bakover. En sterk prestasjon. Grunnet vanskelige vindforhold ble det bestemt å utsette finalen til søndag da det var meldt bedre værforhold. Dette stemte, søndag kom med relativt stille vær og sol. I finalen ble det jevnt, men Steinar Røstad gikk av med seieren, foran nr 2 Jarle Strandberg og nr 3 Kjetil Bertelsen.
I juniorklassen vant Gard foran Sander og Aleksander.

I dameklassen vant Anita foran Christine og Grethe.

I sjøørret lengde ble det noe variende vindforhold. Vidar Næss behersket dette best og vant foran Jan Vidar Josephsen og Jarle Strandberg.
Juniorklassen ble vunnet av Sander foran Gard.
Dameklassen ble vunnet av Anita foran Christine og Grethe.

I laks lengde ble det jevnt i toppen, men Steinar Røstad tok seieren foran Stein Grønberg, med Jarle Strandberg på 3. plass.
I juniorklassen vant Gard foran Sander, og i damer tok Anita sin fjerde øvelsesseier, foran Christine.

I Allround vant Jarle foran Steinar og Stein. Junior ble vunnet av Gard foran Sander og Aleksander. I Dameklassen vant Anita foran Christine og Grethe.

Stevnet ble avsluttet ved at Jarle Strandberg på vegne av forbundet delte ut hedersmerket til Stein og Per Grønberg.

For KJFF

Per Grønberg