Helgen ble mer spennende enn på lenge, da våre juniorer Gard Thomphson og Sander Lomsdalen virkelig beit i fra seg under konkurransen, Gard Vant presisjonen under forhold som ikke akkurat var drømmeforhold. En meget god prestasjon. Sander tro til med et backcast i innledende på Ørret lengde, som målte 39 meter. Det lengste i omgangen, så finalen var et faktum. Han gjorde like gode dette en gang til og vant finalen med 39,5 meter. Utrolig bra kastet, og de fleste stod med beundring i blikket. Begge juniorer kom til finalen i Sjøørret, hvor Gard tok bronsen. For å få alt på plass, tro Gard til med gull på Laks lengde, og da selvsagt gull i sammenlagt. En utrolig prestasjon av våre juniorer. Eneste gull i herre klassen som ikke ble vunnet av juniorene, var gull i Sjøørret, som Tor Erik Gjersøe klart å sikre. I dameklassen ble det også en overraskelse i Ørret lengde, da Tone Martinsen vant med et kast på 29,5 meter. Christine Josephsen var også tilbake, tiltross for at sykdomsperioden ikke er over, men gjorde likevel en meget bra figur, og kunne hente flere medaljer, og deriblant en gull. Dette borger jo kanskje godt for en tur til VM i England. Vi hadde også en junior jente med, som også overrasket godt. Her er det nok mye i vente da Frida A. Josephsen får trent litt til, med selvsagt en av de beste trenere Jan Vidar Josephsen. Muligheten ligger foran henne, og hun imponerte meget med god kasting. I veteranklassen var Per Grønberg suveren i alle øvelser, så det ble mye gull å hente. Resultatene var meget gode i enkelte øvelser. Takk til arrangøren, Kristiansand JFF Castinggruppe, for et godt gjennomført stevne i flott vær, selv om vinden ikke hele tiden var vår venn. Sånn er det jo med utendørsidrett. Takk også til dommerne som stod på hele tiden.