Årets NM i casting arrangeres av Norges Castingforbund på Ås stadion, Ås. Påmeldingsfrist er 7. juni.

Ås stadion. Kunstgressbane med helt nytt kunstgress.

Vi har til disposisjon 11er fotballbane med nytt kunstgress, lagt i 2018, og en 5er grasbane. Lengdeøvelsene vil foregå på kunstgressbanen, mens presisjonsøvelsene i utgangspunktet er planlagt på grasbanen. Grasbanen er mindre utsatt for vind enn kunstgressbanen.

Kongepokal

Kongepokalen er i år satt opp i kombinasjonen øvelse 1 flue presisjon og øvelse 3 haspel Arenberg. Det kreves minst 15 deltagere for at Kongepokalen skal kunne deles ut.

Klasser

Det konkurreres i utgangspunkt i klassene herrer senior, junior, veteran, og kvinner. Det må være minst tre deltagere i en klasse og minst fem deltagere for full premiering. Ettersom årets mesterskap ikke arrangeres av en lokal klubb, må alle deltagere regne med å bli satt til ulike oppgaver under mesterskapet (banelegging, dømming o.l.).

Doping

Norges castingforbund er underlagt dopingbestemmelsene til Norges idrettsforbund og Antidoping Norge. Det forutsettes at utøvere er kjent med reglementet. Dopingkontroll kan forekomme.

Alle utøverne må ha utført kurset på http://renutover.no og forevise kursbevis på forespørsel.

Øvelser og tidsplan

Anlegget disponeres i tidsrommet kl. 9.00-16.30 lørdag og søndag.

Lørdag 15.6

Kl. 10.00 Offisiell åpning av mesterskapet

Kl. 10.15 Øvelse 1 flue presisjon

Kl. 11.30 Øvelse 4 Haspel presisjon

Kl. 13.00 Øvelse 9 Rulle presisjon

Kl. 14.00 Øvelse 3 Haspel Arenberg

Kl. 15.30 Premieutdeling

Tidsskjemaet er veiledende og kan bli endret både når det gjelder rekkefølge av øvelser og starttidspunkt.

Søndag 16.6

Kl. 10.00 Øvelse 2 flue enhånds lengde

Kl. 11.00 Øvelse 6 Flue tohånds lengde

Kl. 12.00 Øvelse 5 haspel enhånds lengde

Kl. 13.00 Øvelse 7 haspel tohånds lengde

Kl. 14.00 Øvelse 9 rulle tohånds lengde

Kl. 15.00 Premieutdeling

Påmelding må skje på http://minidrett.no innen 7. juni 2019

Etteranmelding fram til stevnestart er mulig, men da med dobbel pris for startkontingent.

Startkontingent

Pris pr. øvelse kr. 50,- for alle klasser. Betaling skjer i sekretariatet før stevnestart.

Kontaktperson: Trond Knapp Haraldsen, tlf. 92804196 (j), 98034276 (p), e-post: troknapp@online.no

Reise til Ås

Med tog kan en reise fra Oslo S. med L 21 retning Moss. Tog går fra Oslo S. 18 minutter over hel time. Med bil kan en reise enten via E6 eller E 18. I begge tilfeller skal en ta inn på FV 152 for å komme til Ås (se vedlagte kart). Ås stadion ligger i Idrettsveien på Ås.