La oss gjøre oss ferdig med jula – lørdag 11. januar er det klart for 5#Cup i Tromsø! Vi anbefaler alle å ta turen, til det vi er helt sikre på at kommer til å bli en minnerik helg – det er fortsatt mulig å melde seg på!

Sammen med Tromsø CFF inviterer forbundsstyret ikke bare til den tredje runden i årets 5#Cup, hvor man i tillegg til de vanlige fluekastøvelsene, også kan delta i castingøvelsene flue presisjon og haspel arenberg, men vi kan nå avsløre at du som deltaker også inviteres med på lavvotur i Tromsdalen!

5# cupen arrangeres i Tromsøhallen lørdag 11. januar, med oppmøte kl 11.00 og stevnestart kl 12.00. Vi håper at alle vil melde seg på både den ordinære 5#Cupen, og casting-stevnet som vil foregå samtidig i samme hall. Gjør påmeldingen til 5#Cupen her, og til casting-stevnet her.

Etter premieutdeling i hallen, inviteres alle med på lavotur! Vi skal drøye 2 kilometer opp i Tromsdalen friluftsområde, til nordsida av Tromsdalselva hvor du Freidigtunet. Ca. kl 17 ankommer vi det som beskrives å ligge i en idyllisk eventyrskog; en stor Lavvo reservert for oss i norsk casting.

Vi har booket transport opp til lavoen, som vil møte oss ferdig oppvarmet – og hvor vi serverer et godt måltid. I lavvoen vil vi fortelle om forbundets planer for 2020 sesongen, og vi vil også få gleden av å møte NCFs kontakt i Idrettsstyret, Elisabeth Faret. I tillegg skal det være rikelig med tid til hyggelig samvær, og en god fiske- eller kastehistorie. På vei hjem satser vi på å få oppleve nordlys – det er bare å glede seg!

Vi håper så mange som mulig vil ta turen til Tromsø – husk at forbundet dekker 50% av reisekostnaden for voksne utøvere, og 75% av kostanden for unge utøvere opp til 25 år (opptil kr 3.000,- pr. kaster). I tillegg vil NCF spandere halve overnattingskostnaden på alle deltakerne.

Dersom du trenger overnatting i Tromsø – har forbundet reservert twinrom på Thon hotel Tromsø (1775,- pris for 2 personer), og twinrom på Thon Hotel Polar (kr 1395,- pris for 2 personer). Send e-post til Marius H. Johannessen (gs@castingforbundet.no) på forbundskontoret om du ønsker deg ett av disse rommene!

Påmelding 50kr pr. øvelse for senior, og kr 25 pr øvelse for junior.

Husk å pakke med litt ekstra turtøy og gode sko i bagasjen, i tillegg til det du trenger på stevnet!

Bildet: Leder i TCFF Kristian Grythe og NCFs generalsekretær Marius H. Johannessen ønsker alle velkommen til Tromsø!

Bildet av Lavvuen på Freidigtunet i Tromsdalen tilhører guttapåskauen.no

Se bilder fra Lavoen i Tromsdalen her.

Les tidligere nyhet om Tromsøstevnet her.