Den 31/7 ble det i regi av Selje Cathrine Oftebro for Fiskejenter arrangert ungsdomsfiske på Kjerstadvaldet i Orkla. Her følger en liten rapport og mange flotte bilder.

Til tross for at det var en skikkelig regnfull og vindfull dag kom 4 ungdommer i alderen 13 til 17 år. Været satte på ingen måte noen demper på stemningen. Vi snakket litt om å lese elven, riktig utføring av fang og slipp. Samt at hver enkelt ungdom fikk personlig oppfølgning underveis. Ungdommene hadde knapt nok tid til å grille pølser. Under grillingen ble det trukket en fluesnelle i premie, sponset av Guideline. Ingen fisk ble landet, men ett par av ungdommene var borti fisk og vi såg flere. En kjempefin dag med ivrige og dyktige ungdommer. Ungdommene fikk også en flott goodiebag i fra Clean Coast Anglers.

Takk til Nasjonal Kasteklubb, Clean Coast Anglers, Kjerstadvaldet, Norske Lakseelver og Guideline, Svein Mosbrynd Voll og Tore Schive, som alle var med på å gjøre dagen mulig.

Selje Cathrine Oftebro