Siste konkurransedag i VM åpnet med haspel lengde enhånds, før siste øvelse haspel lengde tohånds. Dette var ikke øvelser der vi hadde store norske forhåpninger, men hele laget var igjen klare for å kaste. Martin Nøkleberg hadde snørt på seg piggskoene, og kastet et førstekast på 67,57m. En ok start, men konkurransen bar videre preg av at de norske ikke kastet innenfor sektor. Regnværet gjorde i det hele tatt øvelsen til en kald affære, og ingen av våre gikk videre til finalen. Vi kunne likevel glede oss over svenske Lars-Eric Eriksson, som kastet seg til en bronsemedalje i finalen med et kast på 75,08. Haspel lengde enhånds ble vunnet av Jan Luxa, Tsjekkia, med Dusan Stevanovic, Slovenia, på sølvplass. Det var helt likt etter finalekastet, begge kastet 78,65, og iomkastet var det så jevnt som det kunne bli. Jan kastet 77,10, mens Dusan kastet 77,03! På damesiden vant Bianca Heyner, Tyskland med finalekast på 69,37. Sølvet ble tsjekkisk og bronsen polsk.

Det norske VM-laget skriver autografer til fansen.

I siste øvelse haspel lengde tohånds åpner Harald Ø. Jensen med et kast på 91,10, Martin Nøkleberg med 89,75 og Trond K. Haraldsen med 72,04. Det blir imidlertid for svakt i VM-selskapet. Svenske Lars-Eric Eriksson derimot, som hadde en bronse på innerlomma fra øvelsen før, kastet seg til sølvmedalje her! Svenskene jubler, og vi jubler med. Polske Jacek Kuza kaster 109,19 i finalen, Lars-Eric 108,29 og estiske Dimitri Borovkov 108,21.

Svenske Lars-Eric Eriksson kunne juble for bronse i haspel lengde enhånds (bildet), og for sølv i haspel lengde tohånds.

Nasjonskampen ble vunnet av Tsjekkia både for kvinner og menn. La oss håpe at vi på neste VM kan stille med fullt firemannslag, slik at vi kan ta opp kampen mot våre venner i Casting-verden!

Se alle resultatene, herunder fem- og sjukampen og allround fra VM: WCH 2019 completed

Se bilder fra avslutningsdagen på ICSFs facebooksider her.

Se Martin Nøkleberg kaste 67,57m haspel lengde enhånds her.

Les om åpningsseremonien og den norske troppens ankomst i VM her.

Les om dag 1 av VM i casting her.

Les om dag 2 av VM i casting her.