Norges Castingforbund organiserer kastesport for alle sportsfiskere i Norge. Forbundet er et særforbund i Norges Idrettsforbund, og har i dag om lag 1.500 aktive medlemmer.
Vi organiserer både fluekasting og casting, som består av ulike lengde- og presisjonsøvelser, med stang og snøre. Våre medlemmer er opptatt av fiske, friluftsliv og idrettsglede, og vi retter oss mot alle dem som finner glede ved å kaste med stang!
– – – – – – – – – –
Les Norges Castingforbunds viktigste styringsdokumenter – Norsk idretts langtidsplan «Idretten vil!», det internasjonale castingforbundets (ICSF) strategi for 2016-2020, og Norges Castingforbunds strategi for 2019-2025 (klikk på bildene):

– – – – – – – – – –
Les om våre verdier og vårt verdiarbeid her.
– – – – – – – – – –
Her kan du lese mer om vår flotte idrett. I 2002 feiret Norges Castingforbund 50 år, og det ble laget et flott jubileumsskrift. Heftet «Casting» (ISBN 82-7286-121-6) er også fra 2002, og kan lånes på ditt lokale bibliotek. Håndboken for fluekasting inneholder også mye god informasjon (merk at deler av konkurransereglene og noe av informasjonen her er utdatert).

– – – – – – – – – –
Her er linker til vårt internasjonale forbund, International Casting Sport Federation (ICSF), og Norges Idrettsforbund (NIF):