På årets Norgesmesterskap i fluekasting konkurrerte 37 utøvere om medaljene. Kjetil Bertelsen (på bildet sammen med Idrettspresident Berit Kjøll) vant Kongepokalen. Tone C. Bråthen og Harald Ø. Jensen tok hhv. fem og fire NM-gull hver.

Det var endel vind, og ikke alltid i den retningen kaster ønsket seg – det ble likevel lange kast – og på laks lengde var det Harald Ø. Jensen og Rune Brenna som kastet stevnets to lengste kast fra brygge til brygge – 56,5m!

Se alle resultatene her.

Stein Grønberg – Norsk mester i ørret presisjon!

Tone C. Bråthen i en klasse for seg i dameklassen, med fem av fem NM gull! Bak Victoria Thowsen, som deltok for første gang og imponerte alle med gode kast!

Steinar Røstad og Gari O. Aikio i duell på ørret lengde.

Andreas Skomedal, her sammen med Idrettspresident Berit Kjøll, imponerte med fire gull i junior-klassen.

I etterkant av stevnet har en forsinket juryavgjørelse godkjent to kast i øvelsen laks lengde i juniorklassen, som beklageligvis ikke var blitt registrert. Andreas Skomedal kastet 43m som sitt lengste, mens Kristian Grung kastet 42m, det forbedrer resultatet for begge, men plasseringen forblir den samme. Vi beklager at disse lengdene ikke var registrert, og vi gratulerer begge med god kasting!

Kristian Grung ble norsk mester i juniorklassen i ørret lengde!

I veteranklassen var Tor Erik Gjersøe fortsatt eldst, fire gull, ørret presisjon, ørret lengde, laks lengde og sammenlagt. Sølv i sjøørret, hvor Thorgeir Gustavsen kastet 37m som sitt lengste.

Vi takker Nordisk Fiskeutstyr for gavekort (klikk på bilde for link):

Marita Mårdalen, Rjukan & Tinn FFK, i duell med Solveig H. Jonsen, Ramnes Sportsfiskere.

Bjørn Knutslid foran i duell med Martin Nøkleberg bak på ytre bane, det ble tilslutt hhv. bronse til Martin og femte plass til Bjørn, i en superjevn finale.

Kristin Andersen, Rjukan & Tinn FFK, kaster indre, mot Christine Josephsen ytre.

Godt vær, men mye og tidvis uforutsigbar vind på Holmendammen. T.h. Idrettspresident Berit Kjøll besøkte Norgesmesterskapet for å dele ut Kongepokalen, her sammen med NCFs president Terje Slydahl.

Vi takker Oslo Sportsfiskere, som sto for fasilitering, god lapskaus og vafler, vi takker vårt dommer-team; Erling, Bjørn, Lars og Ronny. Vi takker Terje for resultatservice, og ikke minst alle kastere – for gode kast, og publikum for god stemning. Tusen takk alle sammen!

Foto: Terje Christiansen, Terje Slydahl og Marius H. Johannessen