Norges Castingforbund setter antidopingarbeidet høyt, fordi vi anser det som et speil på våre verdier. Vi er derfor stolte av at Antidoping Norge har resertifisert oss som Rent særforbund (til 30.06.2024).

Gjennom vårt antidopingarbeid skal vi tydeliggjøre våre holdninger og standpunkt om en ren og verdibasert kastesport, og det er viktig for oss å heve kompetansen om antidopingarbeidet i hele vår organisasjon.

Alle medlemmer i castingklubber skal oppleve å være en del av et sunt og trygt opplevelsesfellesskap. Kastere som deltar aktivt som konkurrasekastere, skal være trygge på at forbundet og forbundets støtteapparat har kompetanse og gode rutiner på antidoping arbeid.

Les Norges Castingforbunds antidoping policy, handlings- og beredskapsplan her. (oppdatert 11.02.22).

Les brevet fra Antidoping Norge vedr. vår resertifisering:

Norges castingforbunds antidopingkontakt er Marius H. Johannessen (gs@castingforbundet.no / Tlf: 91388617)

Forbundsstyrets antidoping ansvarlig er Tone Martinsen (tonemartinsen@hotmail.com)

Norges Castingforbund er sertifisert som Rent Særforbund, og samarbeider med Antidoping Norge. Link til Antidoping Norge her.