Sandnes Flycasting har denne høsten feiret sitt 10 års jubileum. Klubben har mye å være stolt av, men sakker ikke av på farten i jubileumsåret – i går (12.12) arrangerte klubben utviklingskveld med fokus på veien videre.

Forbundet fasiliterte klubbkvelden der fokuset var på nå-situasjonen, og hvordan klubben kan bli enda bedre fremover. Metoden med det passende navnet “Alle kort på bordet” ble tatt i bruk for å, nettopp, se igjennom alle “kortene”. Vi kan konstatere at veldig mye står veldig bra til i SFC – utviklingspotensialet ligger kanskje først og fremst i det å skriftliggjøre de gode rutinene, slik at kontinuitet i klubbarbeidet sikres. Det ble derfor blant annet satt i gang arbeid med å utarbeide klubbhåndbok, samt mer struktur og planlegging av instruktørerarbeidet i klubben.

Vi gjengir her Norges Castingforbunds hilsen til jubilanten, formidlet til klubben tidligere i høst, da 10-års jubileet ble feiret:

Sandnes Flycasting har på 10 år markert seg som en kompetent arrangørklubb, som jevnlig påtar seg nasjonale stevner både ute på Bråsteinsvatnet og når kastesesongen flyttes innendørs. De siste sesongene har klubben ikke minst vist seg å være den klubben i Kaste-Norge med det ypperste dommer-teamet.

SFC har også bidratt på forbundsnivå, med dyktige representanter i tillitsverv, både i forbundsstyret og i komiteer og utvalg. Klubben har, på tross av sin unge alder, vært med å prege norsk kastesport, og utviklingen de siste 10 årene.

Og, ikke minst, bidrar klubben til å rekruttere gode kastere, som presterer både på høyeste internasjonale og nasjonale nivå.

Vi i Norges Castingforbund sender våre beste hilsninger og gratulasjoner til dere alle i SFC i jubileumsåret! Vi heier på dere, vær stolte av hva dere har fått til så langt, og vi gleder oss til fortsettelsen!

Vi applauderer Sandnes Flycasting – og ønsker de lykke til med de konkrete planene påbegynt på klubbkvelden i går, og ikke minst med veien videre!

ØNSKER DIN KLUBB å bestille klubbesøk? Ta kontakt med forbundskontoret (Marius H. Johannessen – gs@castingforbundet.no / tlf: 91388617)