Vi nærmer oss helgen for Camp Villmark, med raske steg. Norges Castingforbund har egen stand, og egen kastekonkurranse dette året. Her er det virkelig interessant å være. I konkurransen blir det 2 øvelser, som er noe forenklet i forhold til hva vi ellers gjennomfører. Presisjonen gjennomføres på 4 blinker som normalt, men kun 2 omganger og alt skal da selvsagt unnagjøres på 2 minutter. Maks oppnåelig 40 poeng. For lengdeøvelsen er det kun tiden som er endret. Hver utøver får 2 minutter til å kaste så langt som mulig. Det kåres vinner hver dag, og den beste i løpet av helgen, vinner en flott pokal, og gavepremie. Villmarkshuset AS har stilt med flotte premier. Alle som deltar får en deltagermedalje. Det er også lagt opp baner for castingens øvelse 1 flue presisjon, og øvelse 3 haspel Arenberg. Begge er presisjons-øvelser, hvor en er med flue og den andre med lett-haspel. Den siste er uten tvil vår beste rekrutterings-øvelse, og passer godt for barn fra ca 8 år og oppover. Det vil bli gjennomført demoer av alle øvelser, så det er mulig å nyte synet av de som virkelig kan håndtere fiskeredskapen. Det er virkelig nyttig å drive med casting, for å få full kontroll på kasteteknikken. Det vil uten tvil gjøre deg til en bedre fisker.